Niemiecka ustawa o delegowaniu pracowników do pracy za granicą

AEntG – Arbeitnehmerentsendegesetz – ustawa o delegowaniu pracowników do pracy za granicą jest aktem prawnym, który obowiązuje polskich jak i niemieckich pracodawców. Dotyczy ona przedsiębiorców i obywateli polskich również obecnie, czyli po tym, jak w 2011 r. zniesione zostały ograniczenia w dostępie do niemieckiego rynku pracy.

Ustawa zawiera katalog regulacji, które obowiązują w Niemczech, które dotyczą m.in.:
– wysokości minimalnego wynagrodzenia  za pracę,

– gwarancję urlopu,

– gwarancję dopuszczalnego wymiaru czasu pracy oraz wymiaru czasu przerw,

– warunki użyczania pracowników,

– kwestie dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy.

W ustawie tej nie umieszczono jednak wszystkich regulacji związanych z delegowaniem pracowników. Znajduje się w niej odesłanie do innych aktów prawnych.

Dodaj komentarz

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.